Att fastna i en serie, Hammarbyserien

Just nu lyssnar jag på Hammarbyserien av Carin Gerhardsen. Jag har för mig att jag började på den första, ”Pepparkakshuset”, för något år sedan utan att riktigt komma in i den. Nu är jag mycket nöjd med att ha börjat lyssna på en serie vars böcker inte här helt nya utan jag kan fortsätta utan att behöva vänta på nästa bok.

Jag är inne på tredje boken nu, ”Vyssan lull”, som kom 2010. Att det är lättlästa, (eller lättlyssnade), böcker passar mig fint i vardagen. Det som fångar mitt intresse att fortsätta med serien är främst historierna om poliserna och jag inser nu, en bit in i ”Vyssan lull”, att Gerhardsen snyggt började väva in händelser i första boken som nu får nya vinklingar och inte alls kommer att lösas så som jag trodde. Bra!

Lämna en kommentar